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Mind and Heart

A unique educational research in India, to develop a sustainable education
and a culture of peace, towards ourselves and others.
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The birth of a project


India:
the Country of spirituality and of a new Educational paradigm.
This is the place where two teachers, Luigina de Biasi and Valentino Giacomin, have come after successfully experimenting – for then years - in three Italian Governmental Schools - a new revolutionary method called Alice Project. The first Indian Alice Project intercultural and interreligious school was founded in Sarnath, in 1994.
Initially, there were only 75 students and four teachers. Today, after 17 years of unyelding activity, the school has one thousand students, 43 teachers and it is officially recognized by the Indian Government. Classes cover all school years, ranging from kindergarten to university.
In 2001 another school was opened in Bodhgaya, and it is now partly self-managed by the students. A third school, for the Chakma ethnic minority, is located in the State of Arunachal Pradesh.
The methodology of the project, which respects all spiritual paths, has been successfully adopted by the Aghoreshwar School in Varanasi, Tergar monastery in Bodhgaya and by some Tibetan schools in Ladakh. Previously, teachers in Italy, Taiwan, the USA, Colombia and France had started pilot projects related to the Alice Project.


India:
il Paese della spiritualità e del nuovo paradigma educativo. Questo è il posto dove sono approdati due insegnanti, Luigina de Biasi e Valentino Giacomin, dopo aver sperimentato con successo, per dieci anni, in tre scuole pubbliche italiane, un metodo innovativo denominato Progetto Alice.
La prima scuola interculturale e interreligiosa del Progetto Alice è stata fondata a Sarnath, nel 1994. All’inizio, c’erano soltanto 75 studenti e quattro insegnanti.
Oggi, dopo 17 anni di instancabile attività, la scuola è un istituito scolastico parificato, che conta un migliaio di studenti e 43 insegnanti.
Le classi coprono l’intero ciclo di studi e vanno dalla materna all’università. Nel 2001 è stata aperta a Bodhgaya una scuola, che è ora in parte autogestita dagli studenti.
Una terza scuola, per la minoranza etnica Chakma, si trova nello Stato dell’Arunachal Pradesh. La metodologia del Progetto, che rispetta tutti i sentieri spirituali, è stata adottata con successo dalla scuola Aghoreshwar di Varanasi, dal monastero Tergar di Bodhgaya e da alcune scuole tibetane in Ladakh.
In precedenza, altri insegnanti si erano impegnati con progetti pilota legati al metodo Alice
in Italia, Taiwan, America, Colombia e Francia.










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